قیمت نهایی : تومان

سرخ کن نینجا یا فیلیپس؟

فیلیپس و نینجا دو مورد از بهترین مارک‌های سرخ کن هستند که در بازه‌های قیمتی مختلف، مدل‌های با کیفیت و درجه یکی عرضه می‌کنند. نحوه عملکرد، تنوع قیمتی و طراحی سرخ کن‌های نینجا و فیلیپس متفاوت است و به‌طور کلی از ساختار متفاوتی بهره می‌برند. در این مطلب به مقایسه سرخ کن فیلیپس و نینجا و معرفی بهترین مدل‌های این دو برند پرداخته شده است.

مقایسه سرخ کن فیلیپس و نینجا

فیلیپس (Philips) یک برند هلندی موفق در زمینه طراحی و تولید لوازم خانگی است و از همین طریق شهرت بسیار زیادی کسب کرده است و به‌عنوان یک برند معتبر شناخته می‌شود.

نینجا (Ninja) نیز برند معتبر با شهرت جهانی در بازار سرخ کن است که مدل‌های مختلف سرخ کن را طراحی و می‌سازد و از فناوری پیشرفته و اختصاصی خود در محصولاتش استفاده می‌کند.

اگر قصد خرید سرخ کن (به‌ویژه مدل‌های بدون روغن) داشته باشید، قطعا با مدل‌های با کیفیت نینجا و فیلیپس مواجه خواهید شد.

این ۲ مارک در کنار تفال، دلونگی و الکترولوکس، لیست بهترین مارک های سرخ کن بدون روغن را تشکیل می‌دهند. در ادامه لیست اصلی‌ترین تفاوت‌های سرخ کن نینجا و فیلیپس:

  • فیلیپس مدل‌های بیشتری عرضه می‌کند:

فیلیپس در بازه‌های قیمتی مختلف سرخ کن عرضه می‌کند که مجهز به سیستم‌های حرارت‌دهی، قابلیت‌ها و ویژگی‌های مختلفی هستند. در مقابل، نینجا مدل‌های کمتری روانه بازار کرده است.

  • نینجا انواع مختلف سرخ کن را عرضه می‌کند:

نینجا برخلاف فیلیپس (که فقط مدل‌های کشویی تک‌کاسه را تولید می‌کند) انواع مختلف سرخ کن، شامل کشویی تک‌کاسه، کشویی دوقلو و آسانسوری روانه بازار می‌کند.

  • فناوری اختصاصی سرخ کن نینجا:

نینجا با استفاده از فناوری Max Crips فرایند پخت را بسیار سریع‌تر می‌کند. این فناوری غذاهایی فوق‌العاده ترد را با کمترین روغن استفاده‌شده می‌پزد.

Max Crips و Rapid Air مکانیزم عملکرد سرخ کن‌های بدون روغن نینجا و فیلیپس را حرفه‌ایی و نوین می‌کند؛ به گونه‌ایی که میزان استفاده از روغن را تا ۹۰ درصد کاهش می‌دهند و موجب پخت غذاهای سالم و رژیمی می‌شوند.

  • فناوری اختصاصی سرخ کن فیلیپس:

اکثر سرخ کن‌های فیلیپس مجهز به فناوری Rapid Air هستند که وظیفه گردش سریع هوا و کاهش بو در هنگام سرخ کردن دارد.

  • هر دو برند، سرخ کن لمسی طراحی می‌کند:

با پیشرفت تکنولوژی و تاثیرگذاری آن بر صنعت ساخت لوازم خانگی، دستگاه‌های فوق‌پیشرفته و مجهز به فناوری روز دنیا طراحی و ساخته شده است. نینجا و فیلیپس دو برند پیشرو در این زمینه محسوب می‌شوند.

پنل کنترل برخی از سرخ کن‌های نینجا و فیلیپس مجهز به صفحه نمایش LCD لمسی است. مدل‌های فوق‌پیشرفته آنها از سیستم iot (اینترنت اشیا) بهره می‌برند که امکان اتصال به گوشی همراه و تنظیم و کنترل از طریق آن را فراهم می‌سازد.

این سرخ کن‌ها به برنامه‌های پخت متنوعی، مجهز شده‌اند که امکان ترکیب مواد غذایی مختلف را فراهم می‌کنند و دستتان برای آشپزی بازتر خواهد بود.

  • فیلیپس از پلاستیک فشرده برای ساخت سرخ کن بهره می‌گیرد.
  • نینجا علاوه‌بر پلاستیک فشرده از استیل ضد زنگ و ترکیب استیل و پلاستیک نیز استفاده می‌کند.
  • سرخ کن‌های فیلیپس معمولا در ۲ رنگ سفید و مشکی عرضه می‌شوند.
  • سرخ کن‌های نینجا معمولا تک‌رنگ (مشکی) هستند.

به‌طور دقیق نمی‌توان گفت سرخ کن فیلیپس بهتر است یا نینجا و انتخاب بین این دو برند کار چندان آسانی نیست. بهترین کار برای انتخاب بین سرخ کن نینجا و فیلیپس این است که مدل‌های مختلف این دو برند را در قیمت‌های یکسان با یکدیگر مقایسه و بهترین مدل را انتخاب کرد.

در ادامه به معرفی بهترین سرخ کن‌های این دو برند و مقایسه آنها با یکدیگر خواهیم پرداخت.

مقایسه سرخ کن فیلیپس HD9270 و نینجا AF100

HD92700 و AF100 دو مدل از بهترین سرخ کن‌های موجود در بازار هستند که علاوه‌بر کیفیت فوق‌العاده مرغوب، از قیمت بسیار مطلوبی نیز بهره می‌برند و به همین واسطه در لیست پرفروش‌ترین سرخ کن‌های بازار قرار گرفته‌اند.

مشخصات
سرخ کن HD9270
سرخ کن AH100
گنجایش: ۶.۲ لیتر ۳.۷ لیتر
توان مصرفی: ۲۰۰۰ وات ۱۵۵۰ وات
پنل کنترل: LCD لمسی LCD غیر لمسی
وزن: ۵.۵ کیلوگرم ۵.۲ کیلوگرم

همان‌طور که می‌دانید، مهم‌ترین ویژگی دستگاه‌های سرخ کن، مصرف پایین روغن و درصد پایین چربی نسبت به سایر روش‌های سرخ کردن است. سرخ کن نینجا AF 100 چربی غذا را تا ۷۵ درصد کاهش کاهش می‌دهد و به ادعای فیلیپس، سرخ کن 9270 قابلیت کاهش چربی غذا تا ۹۰ درصد (نسبت به روش‌های قدیمی) را دارد.

کاسه سرخ کن فیلیپس 9270 مربعی‌شکل است و ۶.۲ لیتر گنجایش دارد و سرخ کن نینجا AF100 دارای یک کاسه گرد ۳.۷ لیتری است. محفظه هر دو دستگاه به‌صورت کشویی باز و از دستگاه جدا می‌شود.

سرخ کن نینجا AF100 دارای ۴ برنامه پخت پیش فرض شامل Air Fry (سرخ کردن) – Roast (کباب کردن) – Reheat (گرم کردن غذا) – Dehydrated (برای خشک کردن میوه‌ها) است.

سرخ کن فیلیپس HD 9270 از صفحه نمایش لمسی بهره می‌برد و اعمال دستورات پخت در آن به سرعت و راحتی امکان‌پذیر است. این سرخ کن توانایی پخت سریع (۱.۵ برابر سریع‌تر از فر) را دارد.

مقایسه سرخ کن نینجا AF160 و فیلیپس HD9200

اگر به دنبال یک سرخ کن ارزان‌قیمت‌تر از فیلیپس هستید، HD 9200 بهترین گزینه برای شماست. این سرخ کن بدون روغن ۴.۱ لیتر گنجایش دارد و توان مصرفی آن ۱۴۰۰ وات است.

سرخ کن AF160 ساختار، ظاهر و در نتیجه قیمت مشابهی با AH100 دارد. توان مصرفی این محصول ۱۷۵۰ وات است و یک دستگاه حرفه‌ای و با کیفیت محسوب می‌شود.

 

مشخصات
سرخ کن HD9200
سرخ کن AF160
گنجایش: ۴.۱ لیتر ۵.۲ لیتر
توان مصرفی: ۱۴۰۰ وات ۱۷۵۰ وات
پنل کنترل: چرخشی LCD غیر لمسی
وزن: ۴.۵ کیلوگرم ۶.۵ کیلوگرم

کاسه سرخ کن فیلیپس HD9200 و نینجا AF160 به ترتیب به شکل مربعی و گرد طراحی شده است و به ترتیب ۴.۱ و ۵.۲ لیتر گنجایش دارند و در دسته سرخ کن‌های پرظرفیت قرار می‌گیرند که برای پخت غذای بیشتر از ۵ نفر مناسب خواهند بود.

سرخ کن AF160 پنل کنترل حرفه‌ای‌تر و مجهزتری دارد که از ۶ برنامه پخت شامل Roast (کباب) – Max Crisp (تهیه غذای ترد) – Bake (پخت) – Reheat (گرم کردن) – Dehydrate (میوه خوش کن) بهره می‌برد. این سرخ کن وضعیت غذای در حال تهیه را در یک صفحه نمایش دیجیتال LCD نمایش می‌دهد.

دستگاه HD 9200 در دسته سرخ کن‌‌های غیر پیشرفته فیلیپس قرار می‌گیرد و فقط دارای دو کلید ولومی (چرخشی) جهت کنترل و تنظیم دما و زمان دستگاه است.

لازم است بدانید که پنل کنترل هیچ تاثیری در روند پخت، کیفیت غذا و سرعت عملکرد دستگاه ندارد و 9200 و با توجه به قیمت بسیار مناسبی که دارد، یکی از پرفروش‌ترین سرخ کن‌های برند معتبر فیلیپس به‌شمار می‌آید.

اگر قصد خرید یک سرخ کن فوق‌پیشرفته و حرفه‌ایی را دارید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

مقایسه سرخ کن فیلیپس HD9280 و نینجا AF300

HD9280 یک سرخ کن فوق‌پیشرفته است که علاوه‌بر صفحه نمایش لمسی، مجهز به سیستم هوشمند و قابلیت کنترل از راه دور (از طریق گوشی همراه) نیز است. تنها وجه تمایز سرخ کن بدون روغن فیلیپس HD9280 نسبت به مدل HD9270 «بهره‌مندی از سیستم iot (اتصال به گوشی همراه) است».

سرخ کن نینجا AF300 یکی از فوق‌پیشرفته‌ترین محصولات این برند محسوب می‌شود و در دسته سرخ کن‌های دوقلو این برند قرار می‌گیرد. این دستگاه قادر به پخت همزمان ۲ نوع غذا است (قابلیتی که مدل‌های معرفی شده از آن بهره نمی‌برند).

مشخصات
سرخ کن HD9280
سرخ کن AF300
نوع دستگاه: تک‌سبد دوقلو
گنجایش: ۶.۲ لیتر ۷.۶ لیتر
نوع سبد (ها) مربعی جفت مربعی
توان مصرفی: ۲۰۰۰ وات ۲۴۷۰ وات

سرخ کن نینجا AF300 (با توجه به امکانات و قابلیت‌های بیشتری که دارد) در مقایسه با سرخ کن فیلیپس HD9280 از قیمت بالاتری برخوردار است. این سرخ کن دارای دو محفظه ۳.۸ لیتری است.

هر دو محفظه سرخ کن نینجا AF300 با یک لایه نچسب و ضد خش پوشانده شده‌اند تا طول عمر مفید بسیار زیادی داشته و برای پخت غذاهای مختلف مناسب باشند. دمای این دستگاه از ۴۰ تا ۲۴۰ درجه سانتی‌گراد (متناسب با غذای در حال پخت) قابل تنظیم است. این سرخ کن نیز مانند AF160 از ۶ برنامه پخت پیش فرض بهره می‌برد.

همان‌طور که اشاره شد،‌ سرخ کن HD 9280 به‌عنوان نسخه پیشرفته‌تر و هوشمند HD 9270 عرضه شده که دارای یک محفظه ۶.۲ لیتری است و برای پخت غذای ۷ نفر مناسب خواهد بود.

سرخ کن بدون روغن فیلیپس 9280 مجهز به ۷ برنامه پخت پیش فرض است که برای حاضر کردن غذاهایی مثل سیب زمینی، مرغ، گوشت،‌ ماهی و….. می‌توانید از آنها استفاده کنید. با اتصال این سرخ کن به گوشی خود از طریق Wi-Fi، می‌توانید از راه دور آن را کنترل و تنظیم کنید.

همان‌طور که پی بردید، مقایسه سرخ کن فیلیپس و نینجا بسیار دشوار است و به‌طور قطع نمی‌توان گفت که کدام یک بر دیگری برتری دارد. برای انتخاب بهترین گزینه می‌توانید از «قابلیت مقایسه محصولات» – «نقد و بررسی تخصصی هر محصول» – «تصاویر» – «مشخصات دقیق هر محصول» آسان رسان استفاده کنید. همه این قابلیت‌ها در فروشگاها اینترنتی آسان رسان در دسترس‌تان خواهند بود تا بهترین گزینه را متناسب با بودجه درنظر گرفته شده و نوع و میزان استفاده، انتخاب کنید.

در آسان رسان کالا علاوه‌بر سرخ کن، می‌توانید برای خرید لوازم خانگی مختلف از جمله جاروبرقی،‌ تلویزیون،‌ ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشوییی، یخچال فریزر، اسپرسو ساز و قهوه ساز، اتو بخار و پرسی، پلوپز، زودپز، آرام پز، مایکروویو و مایکروفر اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X
شروع به گفتگو
به راهنمایی نیاز دارید ؟
نام کارشناس : محمد خیری
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟